top of page
Zoeken
  • anoesjka1

Het verdriet uit Bodegraven

Wat er precies is gebeurd weet ik niet, ik heb filmpjes gekeken, stukken gelezen en gehuild, heel veel gehuild, in de hoop dat ik een sluitend verhaal zou kunnen schrijven. Maar het is allemaal zo misselijkmakend, zo onvoorstelbaar, zo walgelijk, dat ik alleen maar een soort beschrijving kan geven, kan invullen wat ik denk dat er gebeurd is, maar dat de moord en het misbruik waar zijn, daar twijfel ik niet aan.

Maar iedereen heeft recht op een eigen mening.


1982, Basisscholen. Niet eentje, maar meerdere basisscholen, waar kinderen uit de klas werden gehaald, om uitgekozen te worden voor seksueel misbruik, als vee.

Joost Knevel was samen met nog een paar jongetjes, oa Marcel van Spengen, getuige van de moord op een klein meisje. Vermoord door de grote Jaap van Dissel, de grote rode man, en huisarts Bastiaansen. Vermoord omdat zij thuis praatte over het seksueel misbruik. Vermoord door het breken van haar nek, op advies van de dokter, tussen de middag, op een gewone woensdag.

Joost is de enige die nog in leven is.....

Marcel, al jaren opgejaagd, was blijkbaar zo bang dat hij zichzelf in de brand heeft gestoken. Hoe bang, verdrietig, wanhopig kun je zijn.....


Eigenlijk wil ik helemaal niet precies weten wat er gebeurd is, maar zwijgen is geen optie. Al zo verschrikkelijk lang worden kinderen op verschrikkelijke manieren mishandeld, misbruikt, verhandeld. Hele tunnelstelsels, met daarin kooien vol kinderen, stukken van kinderen....

Wereldwijd gebeurd dit, geen enkel land is vrij van deze satanistische pedofielen.


Nederland is hier blijkbaar bekend om. Vooral het zgn koningshuis, wordt heel vaak gelinkt aan deze praktijken. Veel verdachten die zich met deze walgelijke praktijken hebben bezig gehouden, hebben hoge functies in ons land. Velen hebben lintjes gekregen, verdienen topsalarissen.


Gelukkig zijn er wereldwijd steeds meer mensen die zich inzetten om de kinderen te redden. Trump is hier heel fanatiek in, Putin doet zijn uiterste best en zo zijn er meer.

Maar ook hier in ons kleine landje wordt het besef steeds groter, wordt er meer bewijs gevonden. Trekken mensen aan de bel en wordt er steeds meer openbaar gemaakt.

Ik zelf zou willen dat iedereen zijn eigen onderzoek doet, lees, herlees, zoek uit. Hoe misselijk je er ook van wordt, je kunt hier je ogen niet meer voor sluiten.


Vandaag zijn we bloemen gaan leggen op de begraafplaats in Bodegraven, waar Marcel begraven ligt. Mensen uit heel Nederland die vinden dat het moet stoppen.

Mensen die aan Joost willen laten weten dat we achter hem staan, hem geloven en willen steunen. Mensen die zeggen: Dit is ver voorbij onze grens!!!

En het was indrukwekkend. Heel erg indrukwekkend. In de ongeveer 2 uur dat wij er waren is aan beide kanten van de hele oprijlaan bloemen gelegd. Weer mensen uit de hele bevolking, van alle komaf, en zo veel bloemen, zo veel lieve berichtjes. Eindelijk begint onze stem een klank te krijgen: Dit is voorbij onze grens! Redt onze kinderen!!!!!


Ik heb niet veel foto's gemaakt, omdat ik namens Verzet Friesland ook live verslag heb gedaan, maar de foto's die ik heb, wil ik graag delen.


En als het kon, zou ik Joost graag een dikke knuffel geven, omdat mijn hart breekt bij het idee wat hem is aangedaan. Ik wil hem laten weten dat wij nooit zullen vergeten, dat wij nooit zullen wegkijken en nooit zullen opgeven!!!!


Redt onze kinderen!!!!!!!!!


Anoes



















10.374 weergaven6 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page